Spørgsmålene nedenfor knytter sig til læsestoffet og til Nationalmuseets øvrige materiale på http://www.galathea3.dk/dk/Menu/Forskning/Nationalmuseets+Tranquebar+Ini...
Spørgsmål
|
- Beskriv på hvilken måde fiskeriet fra katamaraner foregik i Tranquebar, og hvorledes dette fiskeri har været integreret i en større global økonomi?
- Overvej på hvilken måde en fremtidig turisme eventuelt vil påvirke det nutidige Tranquebar? Hvilke sociale, økonomiske og kulturelle ændringer kan tænkes at følge i kølvandet på turister (masseturisme, travellorturisme, heritage-turisme mv.)?
- Beskriv de forskellige religioner i Tranquebar samt det øvrige Sydindien, og hvordan religionerne spiller sammen?
- Overvej hvad det kan betyde for en hinduskoleelev i skolen at blive undervist af en kristen skolelærer i en kristen skole i Tranquebar?
- Overvej hvad det kan betyde for et samfund som Tranquebar at opleve en naturkatastrofe som tsunamien?
- Giv eksempler på enkeltpersoners oplevelser af tsunamien i Tranquebar.
- Hvilken rolle spillede hjælpeorganisationer efter tsunamien, og overvej, hvad det har betydet for samfundet i Tranquebar, at disse organisationer støtter noget forskelligt, og at de kommer fra forskellige lande?
- Beskriv det indiske kastesystem, og eventuelt hvorledes den indiske forfatning forholder sig til kaster?
- Beskriv det traditionelle sydindiske medicinske system Siddha?
|